Fietsvakantie verhaal Alpen

Dag 1 : Een goed begin

Ik had 's nachts weinig geslapen en was verkouden geworden. Om half 9 was ik bij Bram. Jorien en haar vader kwamen daar even later ook aan. Het was die ochtend droog en zonnig. Met zijn vieren fietsten we via de Achelse Kluis naar Budel. Daar was ik mijn bril kwijt, maar die had ik op mijn hoofd zitten. Het fietsen ging best snel. Ondertussen vertelde de vader van Jorien over zijn fietsvakantie naar de Noordkaap. Hij kon ook van bijna elke bergpas in onze route vertellen hoe het er daar uit zag. Jorien en haar vader hadden niet veel eten en drinken meegenomen, zeker niet aangezien ze de hele dag mee zouden fietsen en het zondag was. Ze hadden ook al 10 kilometer gefietst om bij Bram te komen. Jorien's vader kreeg er na een tijdje zin in, hij ging 25 km/u fietsen want "het ging even lekker". Daardoor kon Jorien het helemaal niet meer bijhouden. Na 30 kilometer stopten we even. Jorien voelde zich niet lekker, na wat eten en drinken zou het wel beter gaan. De eerste slok sinas die ze nam kwam er harder uit dan hij er in ging. Ze belden naar huis, de moeder van Jorien zou hun 10 kilometer verderop met de auto op komen halen. Bram en ik zouden samen verder fietsen. Jorien en haar vader zouden rustig doorfietsen en in Maaseik opgehaald worden.

Na Maaseik volgden we het kanaal naar het zuiden.

Bij het kanaal

Er zat een slot op

Vanaf Visé begonnen de klimmen van de Ardennen. Bram had de avond daarvoor tot half 1 op het terras gezeten, die was dus ook goed moe. Net na Visé hoorden we mensen roepen. Het waren Jorien, haar ouders en zusjes. Ze hadden al een uur daar op ons staan wachten. Jorien was al iets beter geworden. Ze had nog niet tegen Bas durven vertellen dat ze het op had moeten geven na 40 kilometer, want Bas had 3 dagen fietsvakantie met Bram overleefd. Haar vader had ook nog een kilometer nadat we apart verder fietsten een lekke band gekregen.

Je hamster was weggelopen.

Tegen het eind van de middag werd het weer slechter. 's Avonds aten we friet, die smaakte goed. We hadden pas 140 kilometer gehad en waren al heel moe.

Bij Malmedy gingen we op de camping staan.

Bij de routebeschrijving stond bij elk stadje hoeveel kilometer we in totaal hadden gefietst tot daar. Om de route in 22 dagen te halen moesten we 142 kilometer per dag fietsen. We hadden 170 kilometer gefietst, 40 kilometer van de route afgesneden, en hadden volgens de beschrijving maar 140 kilometer gefietst tot Malmedy. Hopelijk zou dat zo niet door gaan, anders zouden we de route nooit halen.

Om 8 uur kwamen we aan op de camping, de receptie was nog eventjes open. We pakten snel alles uit en wilden daarna gaan douchen. Je moest douchen met douchemuntjes. Dat is normaal al vervelend, alleen deze keer was de receptie van de camping al dicht dus we konden niet eens douchemuntjes kopen. Gelukkig konden we in één van de douchehokjes het opvangbakje voor de muntjes er uit halen. Er lag nog een muntje in. Daardoor konden we toch allebei douchen.