Fietsvakantie verhaal Veluwe - Nederland

Eerste Dag (de opwarming)

(80 kilometer gefietst)
De eerste dag heb ik al mijn spullen opgeladen op mijn fiets, en ben om kwart voor negen naar Koen gereden. Bram was er al eerder. Ik moest natuurlijk wat eten, ik zou wel uitgehongerd zijn, zo vlak na het ontbijt. Van Stijn kreeg ik een .. Liga. Koen had nog niks ingepakt, alles lag in de bijkeuken over de vloer verspreid. We zouden om negen uur vertrekken, maar hij had nog geen fietstassen.

Koen en zijn moeder vertrokken naar de fietsenmaker terwijl Bram en ik wachtten. Om kwart voor tien waren ze klaar met de fietstassen op zijn fiets te zetten en alles in te laden. Nu hoefde alleen de tent en zijn hikerugzak nog maar achterop gezet te worden met de twee spinnen die we de dag ervoor hadden gekocht bij de action. Op mysterieuze wijze was er een van de twee kwijtgeraakt. Gelukkig had Koen nog een andere elastiek en konden we vertrekken. Maar niet voordat we allemaal wat fruit hadden gekregen van de moeder van Koen. Stel je voor dat we de hele vakantie geen fruit binnenkregen.

We konden dan eindelijk, maar een uur te laat vertrekken. Na 40 kilometer fietsen begonnen we aan het middageten. We hebben met drie man een heel brood op. We fietsten weer verder, over een heel lange weg langs een spoor en een soort moerasgebied. Die weg was precies recht, en volgens mijn kilometerteller 6 km lang. Aan het eind van de weg was een dorpje waar we naar de bakker gingen om brood te kopen voor 's avonds en de volgende dag. Terwijl Koen naar de bakker ging wachtten Bram en ik buiten. Door onze natuurlijke aantrekkingskracht kwamen er allemaal meisjes naar ons toe om met ons te praten. Toen ze dichterbij kwamen zagen we toch dat het meer wat voor Koen was, ze waren wel 14 ongeveer. Ze vroegen of we rookten en of we sigaretten voor hun wilde kopen. Wij wilde dat niet en Bram had ze nog verteld dat ze kei stom waren dat ze rookten. Toen Koen naar buiten kwam vlogen ze daar opaf, maar hij kon zich inhouden en ze afweren. Zelfs voor een kusje wou hij geen sigaretten voor hun kopen.

We fietsten nog wat verder, en na zo'n 60 kilometer kwamen we het aardbeienland tegen. Hier is de foto:

Bram wilde persé een foto van het eerbiskes land. Het was een soort speeltuin.

Ik weet niet wat er te doen was, maar het was wel een grappig bordje. We fietsten nog via Tienray, Wanssum en Meerlo. We hadden onderhand wel zin om te stoppen met fietsen, gelukkig kwamen we een kaart tegen in een dorpje waar een camping op stond aangegeven. Na nog een half uur fietsen vonden we hem. Het leek dat we die dag maar moeilijk een camping hadden gevonden, maar vergeleken met andere dagen was dit echt simpel, en de 80 kilometer die we gefietst hadden was wel 5 km meer dan gepland, maar omdat het de eerste dag was is het vergeleken met de andere dagen niet zo ver.

We kwamen om half zes bij de camping aan. Hee, hier was Koen al geweest, ja, waar niet, op ongeveer elke weg en in elk plaatsje waar de die dag waren geweest was Koen al ooit geweest ( met de scouting). We zetten de twee tentjes op, en daarna konden we beginnen met het opwarmen van het avondeten. Bram pakte zijn brandertje en stak het aan (het gas wat er uit kwam). Het brandde twee seconden en toen ging het weer uit. We hadden veel geluk dat we op een camping met een winkeltje stonden, dat hebben we daarna nog maar één keer gehad. Het sloot om zes uur, dus we konden nog net voor sluitingstijd naar binnen. Even een gasflesje halen. Het bleek dus dat ze die daar niet verkochten, maar bij de fietsenverhuur morgenochtend wel. Nou, daar hadden we dus ook niets aan. Toen hebben we maar een wegwerpbarbequetje gekocht. Daarop lukte het heel aardig de knakworstjes, de soep en de pasta op warm te stoken. Stefan's pannenset hebben we hier voor het eerst in gebruik, maar iemand?? was vergeten de plastic bandjes er af te halen, dus die waren doorgesmolten. Hier zijn de foto's ervan. Het regende helaas wel toen we moesten eten, dus schuilden we onder de boom.

Op de voorgrond van deze foto staat Bram's tent. We stonden op het trekkersveldje, gewoon een veldje wat over was omdat ze een parkeerplaats hadden aangelegd.

In de regen op een wegwerpbarbequetje zijn we met Stefan's pannenset knakworstjes en soep aan 't opwarmen. Iedereen had zijn eigen stoeltje meegenomen. Bram had ook zijn geweldige brandertje bij. Op de achtergrond het speeltuintje met de ontbijttafel van de volgende dag.

In de regen op een wegwerpbarbequetje zijn we met Stefan's pannenset knakworstjes en soep aan 't opwarmen. Iedereen had zijn eigen stoeltje meegenomen. 's Avonds hadden we nog tijd en energie over op even in het cafeetje te gaan zitten. Daar hadden ze Hertog Jan bier met een heel mooi glas :). We hebben daarna nog in het speeltuintje gekaart. Niet te laat gingen we die dag slapen.

Hier is de routekaart van vandaag. We hebben niet ver omgefietst. Wel veel door natuurgebieden en kleine