Fietsvakantie verhaal Veluwe - Nederland

Vierde Dag (rustdag met een moeizaam begin)

(40 kilometer) Om een uur of half drie werd ik wakker omdat ik bijna stikte van de lucht die in de tent hing. Het was kei warm, en de stank was bijna niet te houden. Ik weet echt niet aan wie dat zou kunnen liggen *kuch iemand die de hele vakantie maar 2 paar sokken heeft gebruikt*. Ik sliep wel weer verder, dus iedereen heeft die dag weer goed geslapen (van 10 tot 10 hebben we in de tent gelegen).

Toen iedereen wakker was was het tijd voor het ontbijt. De dag ervoor had Koen al opgemerkt dat het vandaag zondag zou zijn, en dat we dus geen boodschappen konden doen. Wat hij (en Bram en ik ook niet) had bedacht is dat we die dag zelf geen extra eten hadden gekocht. Bij inspectie van de tassen bleek dus dat we als ontbijt alleen een halve kilo kaas hadden. MMM, lekker. Ohja, we hadden ook nog wat pinda's. Voorzichtig braken we de tenten weer af en we konden weer vertrekken. Toen we daarmee bijna klaar waren kwam de boer even kijken of we geen rotzooi hadden gemaakt, en of we goed hadden geslapen. Hij zei iets zo plat dat alleen Bram het kom verstaan. We zeiden alle drie ``ja''. Toen hij weg was vroegen we ons af wat hij had gezegd. Ik dacht dat hij vroeg of we goed hadden geslapen. Bram, die plat praten gewend is, zei dat hij had gezegd dat het wel een goede oplossing was om in de achtertuin te kamperen. Nouja, dat scheelde niet zo veel... :)

Tegen een uur of elf hadden we er al weer 10 kilometer opzitten op een lege maag. In Apeldoorn heeft Koen een ijsje gehaald om zijn ontbijt aan te vullen. Op een terrasje bestelden Bram en Koen nog een punt appeltaart. Ik bestelde een duur broodje. Eerst kreeg ik spijt, want het duurde zo lang, en Bram en Koen hadden een lekker stuk taart op. Toen zat ik nog te wachten. Maar het wachten was het helemaal waard. Ik kreeg een groot broodje met ham, ragout en ananas met kaas. Er was ook nog ketchup in de rondjes van de ananas gedaan. Bram werd hoe langer hoe kwader op mij omdat ik hem zo zat te ``tiertsten''. Bij de friettent hebben zij toen nog een frikandel en een zak friet gehaald, om het ontbijt compleet te maken.

Vandaag zou echt een rustdag zijn. We zouden een camping zoeken dicht bij de Veluwe en daar de hele dag wat uitrusten. In het dorpje Beekbergen waren wel 8 campings. We reden er een paar voorbij die ons te klein leken, en reden toen 2 kilometer een zijpad in wat steil omhoog ging om bij een mooie grote camping te komen. Maarja een of andere trien zei :``wij accepteren geen alleen reizende jongeren''. Dus toen konden we weer bergaf. Bij een andere camping gingen niet Bram en Koen, maar Koen en ik om een plek vragen. Daar konden we wel terecht, aan wie zou dat toch liggen :P.

We hebben die dag de tent rustig op gezet, pannenkoekenmix gehaald en 3 repen chocolade gehaald en zijn om 4 uur 's middags pannenkoeken gaan bakken in Stefan's pannetje zonder anti aanbaklaag. Dat werden dus allemaal roerbakpannenkoeken omdat je ze niet om kon draaien. Maar ze waren wel echt goed te eten, en ``dat deden wij altijd bij ons bij de scouting'' volgens Bram. Die middag had de hele tijd de zon geschenen, en we gingen op het veldje bij onze tenten op een handdoek ieder onze chocoladereep opeten om het avondeten compleet te maken. Toen kwamen er opeens weer meisjes van veertien voorbij waar Koen steeds naar bleef staren. Na het eten gingen we nog even naar het zwembad omdat we geen zin hadden om te gaan douchen en het toch wel nodig was. Daar waren alweer meisjes van veertien, en het is echt waar, die vroegen ook of wij rookten :). Ik snap er niks van. Een van die meisjes ging aan Bram vragen of hij gek was :). Hoe zien ze dat zo snel. Toen Bram ja zei ging ze niet weg, maar bleef ze rond hem heen zwemmen.

's Avonds gingen we nog een stukje fietsen omdat we er nog geen genoeg van kregen :). de bepakking hoefde gelukkig deze keer niet mee. We hoopten 's avonds in de bossen nog herten of zo te zien, maar die waren er niet. Het was wel heel stil daar. Uiteindelijk fietsten we die dag 40 kilometer ongeveer. 's Avonds gingen we op de camping nog op het terrasje zitten, waar verder alleen de mensen die op de camping werkten zaten. Toen we vroegen wat voor bier ze hadden zei die serveerster alleen heineken, maar na wat doorvragen bleken ze nog wel 3 andere te hebben. Om een uur of elf gingen we slapen.

Een korte route deze keer. Wat we 's avonds hebben gefietst staat er niet bij, dat was maar een klein rondje door de bossen.