Hike verhaal Groenland

Dag 24: Plons

's Ochtends was het tijd voor het laatste stuk lopen. Het eerste stuk afdalen ging vrij snel. Daarna kwam het stuk met de touwen, het was wel gaaf om aan het touw te hangen en half abseilent naar beneden te gaan.

Vanaf daar was het nog ongeveer 2 uur lopen om terug te komen bij de camping. Ik overwoog nog even om via de rivier terug te varen, maar dat zou twee keer zolang duren en ik wilde op tijd terug zijn want ik had besloten dat ik de helikopter vlucht wel wilde doen als de Valkenman nog steeds wou. Onderweg kwam ik op het laatste stuk voor dat de asfalt weg begon nog een groep toeristen tegen, en had nog even met de Spaanse begeleidster lopen praten. Die was wel onder de indruk van waar ik allemaal gehiked had.

Toen ik weer aanliep was er een stroompje waar houten bielsen in waren gelegd om het oversteken makkelijker te maken. Ik was al 3 weken lang succesvol aan het proberen om niet uit te glijden voer alle stenen, dus uiteraard ging ik nu vlak voor het einde onderuit over de bielsen die er speciaal waren neer gelegd om niet uit te glijden. Recht voor het groepje toeristen viel ik languit n het water. Gelukkig was het goed weer.

Na nog een uurtje lopen was ik bijna bij de hostel. M'n kleren waren weer zo goed als droog. Er was nog een heel klein heuveltje voordat het hiken er op zat. Terwijl ik dat opliep dacht ik terug aan waar ik allemaal gelopen had en het gaf wel een heel gaaf gevoel dat ik dit alleen gepland en gedaan had, en achteraf nog steeds redelijk fit was. In mijn "euforie" liep ik de hostel bijna voorbij, maar ik stopte gelukkig toch nog op tijd. Na voor de laatste keer de tent opgezet te hebben ging ik naar binnen en bleek de Valken man met zijn gezin er inderdaad te zijn. Hun dochtertje was ziek dus hij wist niet zeker of ze met de helikopter zouden gaan, maar hij zou bij het toeristenbureau gaan informeren.

Terug op de afsvalt weg

De laatste meters

De hostel met de camping er achter

Ik ging nog een keer douchen en kleren wassen, na die 5 keer ingezeept en uit gewrongen te hebben was het water wat er uit kwam nog steeds gewoon zwart. Daarna moest ik verder met lezen. Ik heb vandaag bijna 300 blz. gelezen dus misschien nog het nog dit boek ook uit te lezen.

De valkenman had ook nog gezegd dat hij de helikopter te duur vond, maar dat je ook met en vliegtuigje kon vliegen. In plaats van 240 euro pp voor 20 minuten, koste dat "maar" 100 euro per uur en kon je zelf kiezen waar de piloot heen vloog. Als z'n dochtertje zich morgen vroeg goed voelde wilde hij dat wel doen. Er konden wel maar drie passagiers mee in het vliegtuig, maar omdat ze hier ieder jaar komen en ik niet had zijn vrouw aangeboden om niet mee te gaan. Heel even dat ik dat ik dat aanbod niet echt kon aannemen, maar toen wist ik dat ik dat toch ging doen. Hopelijk is die dochter morgen beter, want het zou wel heel gaaf zijn om hier een tijdje rond te vliegen.