Hike verhaal Corsica

Dag 1

Maandagmiddag studeerde ik af. Woensdag ochtend ging om 4:15 de wekker om naar Schiphol te gaan. Van de ene kant had ik wel zin om te gaan maar van de andere kant was ik ook wel toe aan gewoon even uitrusten. Ik had nu eenmaal geboekt dus na snel ontbuit bracht ‘s mam me naar Eindhoven waar ik de trein naar Schiphol pakte. Daar aangekomen wou ik inchecken, je moest dat per se via zo’n computer doen terwijl er dan 6 help-desk vrouwtjes 3 meter verder op zaten niks te doen. Uiteindelijk werkte het inchecken niet goed en moest ik toch naar de vrouwtjes. Toen bleek dat ik een stomme fout had gemaakt, ik had namelijk per ongelijk mijn tickets op mijn voornaam i.p.v. mijn doopnaam geboekt. Dat was wel heel klote. Het zusje van Bart had ook zoiets gedaan en die had toen 180 euro moeten betalen om de naam op haar ticket aan te laten passen. Opzich had ik dat er nog wel voor over, maar ik had 2x 2 vluchten dus ik wist niet hoe dat dan werkte. Het was ook wel een domme fout, maar toen het meidje bij de helpdesk hulp vroeg aan iemand anders en die zei “nee natuurlijk klopt dat niet, Bram is totaal iets anders dan Abraham” werd ik er niet vrolijker op.

Uiteindelijk was ik naar een andere helpdesk verwezen. Op de heenreis naar IJsland had ik ook al alle mogelijke problemen met de vlucht gehad en ik had er geen zin om dat nu weer te moeten ondergaan. Gelukkig werden de tickets voor de heenreis meteen kosteloos omgeboekt, dat was wel goed (/niet meer dan normaal). De terugreis zou misschien nog wel een probleem worden, maar het had geen zin om me daar nu al druk om te gaan maken.

Na de douane moest ik nog 1,5 uur wachten, iedere keer als er een naam opgeroepen werd was ik bang dat ik het was omdat ik daar de vorige keer zoveel problemen mee had gehad. Uiteindelijk had het vliegtuig 15 minuten vertraging maar ging de vlucht van Amsterdam naar Lyon toch door. Daar aangekomen was het nog even wachten op de vlucht naar Ajaco op Corsiaca maar uiteindelijk ging dat ook volgens plan. Op het vliegveld in Corsica was niets, maar uiteindelijk vond ik toch een bus naar het centrum.

Ajacio 1

Ajacio 2

In het centrum kocht ik bij een winkeltje een appel en wat muesli voor tijdens het hiken. Toen was het tijd om een winkel te zoeken waar ze gasflesjes voor mijn brandertje verkochten. Na letterlijk bijna alles winkel in Ajacio gehad te hebben vond ik ze in een bouwmarkt. Nu had ik alles wat ik nodig had en hoefde ik alleen nog bij het begin van de route zien te komen. Na wat navragen had ik het juiste busstation gevonden, de bus die ik moest hebben ging maar een keer per dag en was net 55 min geleden vertrokken. Dan maar een camping zoeken, dat was nog een heel eind bergop lopen maar uiteindelijk had ik er een gevonden. Daar ging ik nog maar even douchen en goed uitrusten. Morgen moest ik er weer vroeg uit om de bus op tijd te hebben.