Hike verhaal Corsica

Dag 3

Vanochtend werd ik al om half 7 wakker. Ik besloot er maar uit te gaan voor het geval er mensen langs kwamen. Na het inpakken liep ik meteen aan want ik hoorde dat er verderop een riviertje was. Daar ontbeet ik en deed de afwas. Hier was een mooi vlak plekje waar ik beter had kunnen gaan slapen. De route daarna was alleen maar heel stijl klimmen over losse stenen. Dat was eigenlijk gewoon kilometers lang traplopen in de hete zon met een zware rugzak op. Ik zweette me echt kapot en om te zorgen dat ik niet verder verbrande deed ik m地 reserve T-shirt in m地 nek en m地 afgeritste broekspijpen om m地 armen. Dat zag er vast heel charmant uit.

De (vlakke) kampeerplaats

Waterval langs de route

Het eerst vlakke stuk van de route

Bovenop de berg maakte ik nog wat foto痴 vanaf een grote rots waar ik op geklommen was. Daarna was het weer heel stijl afdalen en opletten dat ik m地 enkels niet verzwikte. Na weer klimmen kwam ik bij een berghutje, maar zo vroeg in het jaar zat daar nog niemand. Wel zag ik in de verte 2 mensen lopen. Dat waren de eerste die ik gezien had sinds ik met de route begonnen was. Ik name wel vaak pauze omdat ik gewoon buiten adem was van het klimmen.

Uitzicht over de bergen

Uitzicht de andere kant op

Bij het berghutje

Na een aantal kilometers kwam ik bij een plek waar verschillende wandelroutes bij elkaar kwamen. Daar waren wel andere mensen. Nog een paar kilometers later kwam de route over een col met verharde weg. Hier waren zoveel wegen dat ik eerst verkeerd liep maar uiteindelijk vond ik toch de goede weg. Ik had de afgelopen dagen veelte weinig geslapen, dus rond een uur of half 5 begon ik naar een slaapplek te zoeken. Er was hier echt geen vlakke meter te bekennen dus rond een uur of 6 vond ik de beste plek tot dan toe. Een scheef stukje gras vol met kuilen en prikplanten. Ik stopte m地 jas in de grootste kuil en zette m地 tent er bovenop.Dat paste net en dan lag ik nog steeds scheef, ook was ik redelijk goed zichtbaar vanaf de route maar ik moest ergens slapen. Na, illegaal m地 tent op zetten ging ik illegaal eten koken. Ik had wel honger en was dood op.

De col onderwegen

M地 tent tussen de struiken

De mist over de bergen 壮 avonds

Vandaag heb ik tegen de 4L water gedronken maar dat is eigenlijk nog wel iets te weinig. Qua pijn en honger is het nog wel te doen, alleen m地 linker arm begint goed te verbranden. De route is wel zwaarder dan ik verwacht had en het is ook veel warmer, maar opzich is het nog wel goed vol te houden. Inmiddels is het kwart voor 8 en is er overal in de hogere bergen mist op komen zetten vanuit de zee. Hopelijk valt de sneeuw op grotere hoogte mee (ik zit nu op 1200 m). Welterusten.